Underbara dagar och jobbiga avsked

De senaste av mina fridagar har det blivit av att jag gjort något. I torsdags var jag och Marcus på Loro Parque på Teneriffa. Vi fick se de fascinerade späckhuggarna och mina favoriter pingvinerna. Vi fick oss också en titt på Teide, Spaniens högsta berg. Helt underbart att få se Teide och jag hade en lycklig känsla när jag kom tillbaka.

I söndags var jag på roadtrip med Karen, Elias och Sivert. Vi åkte till en mysig by med super utsikt över bergen dr man badade. Vattnet var helt klart och vi hittade en sten man kunde stå på. Det var kul tills vi såg att det var fult med krabbor på den. Jag och Elias hoppade i vattnet igen, Sivert ja han försökte fånga dem. På hemvägen åkte vi upp längs bergen och längs västkusten. En toppendag!

Nu börjar säsongen närma sig sitt slut och avsked ska tas. Man skulle kunna tro att man blir van till att säga hejdå. Det har gått bra för mig, alla säsonger utom den första, och denna. Inatt åker Karen och om en vecka drar Elias, de jag umgåtts mest med. Känns hemskt jobbigt, men som tur är har vi redan bestämt att vi ska fjällvandra ihop. Som Elias också sa och som jag tänker, om man vill ses då ses man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0