Merida - un ciudad muy bonito

Det skulle ta 4 1/2 timme, min buss tog runt 6 timmar. Var ingen som berättde för mig när jag köpte biljetten att det inte var en direktbuss till Merida. Men det gjorde inget för jag hade världens bästa bok, Julia, med mig. Bredvid satt dock en lite för korpulent man som gärna snarkade högt och bredde ut sig ordentligt. Sen fick jag inte på lyset på toaletten så jag kissade i mörekret, efter att ha väckt min sovande granne. Efter det kom jag fram till Merida, en vacker stad.
 
Den var som vackrast på kvällen, det jag hann se. Nedan är en bild på katedralen. Där inne finns Mexikos största Jesustaty.
 
 
Jag och Dina var också på ballet, efter hennes önskan. Som tur var kostade det inget för jag slumrade till mot slutet. Först vägrade jag gå för det var om Dracula om reklamen skrämde mig, men jag hoppade bara till ett par gånger.
 
Dagen efter åkte vi häst och vagn, såg på marknad och shoppade. Vi blev även äkta turister på en restaurang på bilden ni ser nedan. Here take this, where are you from, let me take the picture. Man tackar.
 
 
 
Två dagar ledig hade jag, men det kändes som en minisemester. Kan säga att bussen hem var en direktbuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0