Linnea heter jag - er guide till Chichen Itza

Så äntligen har jag guidat till Chichen Itza. Jag hade förberett mig så gott jag kunde och tänkte att nu går det som det får, jag kan inte göra mer än mitt bästa. Det absolut roligaste var att guida inne på området, och när man ser hur alla gäster lyssnar intresserat. På frågeformuläret som delades ut sen tyckte alla att jag gett väldigt bra eller utmärkt information. Jag berättade också för dem på hemvägen att det var min första gång och bad om feedback. Många sa att det inte märktes att det var första gången och att jag varit jätteduktig. Det värmde! 

 

Nu är ju familjen på besök och det är mysigt. I onsdags var vi i Tulum i regnet och såg på ruinerna där och på kvällen blev det lite skip-bo. Idag har det varit segt för mig då jag varit ut igår så blev bara en kort sväng på stranden och lite skip-bo. Gick också i lite affärer med Oscar och för er info är det flera som tror att vi är ett par, till och med gifta. Nästa vecka ska de förhoppningsvis med på min Maya Night utflykt, sen blir det simma med delfiner för mig och Oscar :)

 

Kan ännu en gång i alla fall konstatera var jag fått min förvirring men också charm ifrån, pappas sida helt klart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0